Söndag

Vikten ligger stadigt runt 48sträcket nu i helgen.
Har ätit mer än jag borde, men ändå relativt "normalt".
Mindre måltider, men mer skräp tyvärr.

Många frågar om vad det är för frön jag ska odla. Växten är mest känd som "spikklubba" och har brukats i många hundra år, främst av shamaner och "häxor". Hela växten är dödligt giftig vid höga doser men är fullt laglig fortfarande (konstigt nog). Redan vid små doser orsakar den kraftiga hallucinationer som kan hålla i sig i många dygn, beroende på hur mycket man fått i sig. Den kan också orsaka delirium och koma. En vuxen människa som fått i sig ca150 frön avlider inom 4-5h utan vård.

Jag har varit jättefacinerad av spikklubban ett tag nu, och har hunnit läsa allt möjligt om det. Många tripprapporter, men oftast från personer som inte vet hur mycket dom ska ta, och därefter slutat hos polis, sjukhus eller förskräckta föräldrar. Vissa har varit försiktiga, och har fått sig sitt livs upplevelse! Men ingen rekommenderar andra att testa eftersom det är så farligt. Personligen anser jag att man inte har levt förrän man testat allt. 
Och det är INTE samma slags hallisar som framkallas av t.ex. LSD och liknande droger, dom ger mest en förvrängning utav verkligheten. Det här är RIKTIGA hallisar. D.v.s man kan träffa och prata med personer som inte är där, trots att man är 100% säker på att dom är det. När man är i daturans land är allt på riktigt, allt är helt logiskt. Som att vara i en dröm, eller mardröm.

Förlåt, jag blir så jävla exalterad. Jag är så otroligt facinerad av droger, att tänja hjärnans, själens och förståndets gränser. Att uppleva saker som egentligen inte är möjliga. Jag älskar att världen är mer än fysiska lagar och teorier. Det lockar mig.

Kommentarer
Postat av: moi

sånt där är jag också intresserad av. eller mer facinerad. :). även typ övernaturliga saker.

2009-03-16 @ 15:37:06
URL: http://raspberrysmile.blogg.se/
Postat av: Mysan

Jag är också helt facsinerad för att vara ärlig.. vart har du beställt fröna ifrån? förstår om du inte vill säga=)



kram

2009-03-16 @ 17:51:41
URL: http://iratherdieyoungandthin.blogg.se/
Postat av: susanna

shit vad du och jag tycker likadant. det du skrev håller jag så med om.

men jag måste fråga, eftersom jag är också så himla fascinerad av sånt, vart får du tag på frön? <3

2009-03-17 @ 00:41:49
URL: http://frozendream.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0