Onsdag och tårar

Redan onsdag? Jag hänger inte med längre.

Idag gick jag till skolan och skrev ett fysikprov som faktiskt gick bättre än jag någonsin trott. Eller iallafall så kändes det som att det gick bra, men jag har ingen aning egentligen. Fysik B, screw you!
Anyways, nu kommer dagens fall...
Vi hade religion och min lärare bad mig stanna kvar efter lektionen.
Jag var redan rätt gråtfärdig, och mitt huvud snurrade av oro över vad hon ville mig.
Vi satte oss ner vid ett bord,
"Hur mår du Sara?" frågade hon...
Jag började gråta direkt. Jag bad om ursäkt och försökte sluta, men det fortsatte rinna.
Sen frågade hon mig om det var något speciellt som hade hänt, om jag var inne i en depression osv. Jag svarade ja på det sista, och hon sa att hon hade märkt det. Hon sa att jag skulle vara snäll mot mig själv och att det inte var något konstigt med att inte må bra, jag skulle inte känna mig dålig för det. Hon frågade mig också om jag inte skulle försöka prata med någon kurator eller psykolog, eller boka tid hos läkare eller ungdomsmottagningen, dom kunde skicka mig vidare sen sa hon. Jag kunde inte svara så bra mitt i all gråt, men jag fick fram att jag kanske skulle försöka med det ändå.
Några i min klass gick förbi glasfönstret och såg mig sitta där och stortjuta, hemskt pinsamt.
Men det känns ändå så skönt att hon visar att hon bryr sig, även om vi knappt pratat med varandra tidigare. Att någon förstår varför man är borta ibland eller varför man sitter tyst i ett hörn och undviker att bli tilltalad. Dock så kändes det lite konstigt när hon snackade om att p-piller kunde orsaka depression och liknande, och att man isåfall var tvungen att byta X)
Men hjälp vågar jag inte söka.

Btw, det var den andra läraren jag börjar tjuta inför. Jag måste skärpa mig ><

När jag kom tillbaks till korridoren stod bara min pojkvän kvar, jag försökte le men det blev inget bra. Så jag sprang in på toan en stund istället. Sen höll han om mig men jag berättade inte vad som hänt. Sista lektionen sket jag fullständigt i, och det gjorde han också. Vi gick hem till honom och myste i soffan några timmar ist, det behövde jag.

Hinner nog inte få mitt brev tills imorrn heller, skickades igår. Hej då valborgsfirande :(


Kommentarer
Postat av: Matilda

du har ingen sida du kan rekomendera? elr iaf länka nån?

2009-04-29 @ 21:44:31
URL: http://ramavoite.blogg.se/
Postat av: DPYKM

Jag körde typ 15 minuter i solariet tror jag, kliat som faaan över hela kroppen idag men nu börjar det äntligen gå över. Ska nog också ta det lugnare haha. Jag har inte lätt för att bli bränd men har inte solat ordentligt på 3-4 år! Blir alltid att jag tänker "nu ska jag bli brun!" i mitten av juli sådär och blir total bränd och smiter från solen resten av sommaren haha.



Skickades inte mef. med Apost? Synd om du inte får det (trots att jag är starkt emot droger men förstår de som vill fly verkligheten för en stund)! Vad ska ni hitta på istället, dricka eller?

2009-04-29 @ 22:37:20
URL: http://dontplayyouknowme.blogg.se/
Postat av: thea



Jag vet faktiskt inte riktigt om jg gillar honom eller om jag bara suktar efter en kille... Han är söt och ibland har vi goa konversationer. dock över msn och sms bara. Är för feg för att ringa >.< Men min hjärna screwar ju till det ganska rejält. Blir lätt paranoid över att han inet vill ha ngt med mig att gör aoch att jag är bara irriterande och klängig. Jag hjätte svårt för att se sånt...



Gud va bra tänkte jag när jag läste att du bröt ihop framför en lärare. Vet att det är jobbigt men det är ett steg mot att ta emot mer hjälp!^^ Nu vet du lite hur det känns att ha ngn som lyssnar på en om ens problem! De är inte så elaka som man tror liksom^^



kram och tack själv för stödet! Det är ju det som är de tbästa med att ha en blogg! Man hjälper varandra! ^^

2009-05-02 @ 18:38:44
URL: http://fallaned.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0