Fredag

Skulle träffat en kompis idag, men jag orkar verkligen inte. Dessutom måste jag plugga.

Jag kollade på tv imorse/förmiddags med min syster. Vi zappade in en dokumentär om några ungdomar med anorexia, handlade om 3 killar mellan typ 11-15år. Det var rätt intressant, fast man fick bara se när dom var nästan helt friska och åkte hem från behandlingshemmet. Dom åt jättemycket så det var inte direkt nåt pepp-program, men ändå.

Det som störde mig var att min syster först sa "Men dom kan ju inte ha anorexia, dom är ju inte ens smala!" (Jag fick god lust att smälla till henne då kan jag säga), och sen höll hon på och babbla om att hon säkert kommer få det för att hon "jämt mår illa och spyr" och att hon hela tiden säger att hon är så tjock fast hon inte är det etc etc.
Om hon kommer en dag och påstår att hon är sjuk och vägrar äta då jävlar kommer jag flippa ur! Är så trött på hennes ständiga cravings efter uppmärksamhet och fiskande efter komplimanger. Först säger hon att hon är så ful och tjock, sen i nästa stund skryter hon om hur snygg och perfekt hennes kropp är. Så kallar hon mig alltid fetto och fläskboll och lägger sig ner och asgarvar. Mm, kul kul...

Jag har inte tagit några piller idag och känner mig deppig och seg i hela kroppen. Vill bara äta hela tiden, laga mat och baka och sen äta upp allting. Dels för att det är kul med matlagning, och dels för att det är tidsfördrivande. Och så blir det ett slags tröstätande, man slipper tänka på all annan skit.


Kommentarer
Postat av: Anonym

sv. jo du är tunn sara.

nej jag vet egentligen är inte 1300 kcal så mkt. men mest räddslan över att jag inte har någon kontroll. Det är mamma och doktorn som har all kontroll känns det som. huhu.

Ja jag såg också den där dokumentären imorse. Jag såg även en liknade dokumentär¨på femman för ett tag sen. dom filmade från samma ställe, fast det var inricktat på tjejerna då. på något sätt blev det mer intressantare. jag kan mera förstå varför tjejer utvecklar anorexi än killar.



hoppas du får en bra kväll sara. puss :*

2009-02-20 @ 17:32:21
URL: http://yellow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0